Reklama

← Powrót

Zmarzły Staw 1788 m n.p.m.

08/04/2010 20:23

Zmarzły Staw znajduje się w Koziej Dolince na wysokości 1788 m. Początek wędrówki z Kuźnic do Doliny Gąsienicowej i dalej do Czarnego Stawu Gąsienicowego.

Zmarzly_article
Spod Kościelca kierujemy się na lewo i okrążając w 20 min staw dochodzimy do zasadniczego szlaku. Początkowo alejką ułożoną wśród trawy, ale już po 5 minutach, jako przedsmak tego, co będzie, kamienne złomisko z szumiącym wodospadem. Kolejne 35 min. to ponownie alejka, która pnąc się w górę wyprowadza nas na wielkie głazowisko, które zakończone jest czymś w rodzaju przełęczy, po pokonaniu, której wychodzimy na kolejną kamienną alejkę, doprowadzającą do rozwidlenia szlaków na żółty: Kozia Przełęcz i Żleb Kulczyńskiego oraz niebieski, na Zawrat. Dotąd od Czarnego Stawu 1,15 min. Charakterystyczną cechą tego odcinka jest podział (używając terminologii filmowej) na plany. Po przejściu jednej skalnej przeszkody, alejką do następnej i tak kilka razy. Od rozwidlenia w lewo, okrążamy kolejną skalną piękność i ścieżką pośród trawiastych zboczy dochodzimy do Zmarzłego Stawu. Niezwykłość tego Stawu polega na tym, że lód na powierzchni utrzymuje się do późnego lata, a w zimie jest skuty lodem do samego dna. Jego powierzchnia wynosi 0,28 ha, a głębokość 3,7 m. Dojście szlakiem na Kozią Przełęcz i Zawrat ok. 1,20 min. ze schroniska Murowaniec.

Zmarzly_thumbnail2

13/12/2018 15:20

buy amoxil

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu, za treść których ceper.pl nie ponosi odpowiedzialności. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie prawo lub dobre obyczaje, zawiadom nas o tym.

(max. 70 znaków)

wpisz kod z obrazka

← Powrót

POLECAMY
Międzynarodowy Festiwal Ziem Górskich
Podhale już czeka na Tour de Pologne
Tatra Guide in English
NAJNOWSZE W GALERIACH
2012-06-23_11210820111094_dolina_młynicka_-_patria__baszty__satan__capie_turnie__hilińska_wieża_square502012-09-29_102012-09-29_102012-09-29_10

GORĄCE ARTYKUŁY
SKUPNIÓW UPŁAZ 1400 m n.p.m. (1)
Wrota Chałubińskiego (4)
Zmarzły Staw 1788 m n.p.m. (1)